måndag 29 mars 2010

Var är våren, värmen och ickebakteriernas tid?

Storasyster Selma var hemma hela förra veckan med öroninflammation, Storasyster Agnes var hängig och hade feber en dag, mamman passade på att få halsfluss nu innan helgen och i morse var det Tilda som kändes alldeles för förkyld för att gå till förskolan så nu sitter vi här hemma och försöker få tiden att gå.....

Tilda förvånar mig dock för hon har börjat kunna sysselsätta sig riktigt bra själv! För en stund sen satt hon på pianopallen och höll konsert, först för sig själv med liv och lust och sen för mig som ändå satt i rummet och gjorde material. Med jämna mellanrum vände hon sig till mig och klappade i händerna och då fick jag snällt klappa och så fortsatte konserten en lång stund. ;)

Nu när jag sitter vid datorn och skriver sitter Tilda bredvid i soffhörnet och ömsom "läser" bok ömsom leker med sin sköldpadda som skjuter ut sitt huvud när man tryckt ner alla knappar på dess rygg. Helt lugnt och stilla utan att hela tiden kräva uppmärksamhet som hon gjort förut.....hon börjar bli stor!

Tecknar gör hon oxå en massa och börjar visa med tecken vad hon vill...det har vi väntat på! Hennes träning går framåt och hon härmar villigt alla tecken vi visar, både hemma och på förskolan!

2 kommentarer:

Linda S sa...

Tänkte bara ta tillfället i akt och tipsa om en tävling på min blogg som kanske kan intressera. Vinnaren får en CD med mängder av teckenloppor färdiga att skriva ut OCH data programmet Ordramar.
Sista tävlingsdag är den 4/4

Unknown sa...

Så fin hon är lilla Thilda!