tisdag 11 augusti 2009

Tilda har börjat på förskolan!

Oj, vad tiden går...semestern är slut och vi har glada minnen från teckenlägret v.31 att tänka tillbaka på när grårusket närmar sig! 16 familjer med ds barn i åldern 0-3 år och ett gäng glada syskon, tecknade, busade, gjorde material, sjöng, utbytte efarenheter och åt god mat under sex dagar på folkhögskolan i Ljungskile. Vi längtar redan efter nästa år hela familjen.


Tilda är mer än 20 månader nu och har precis börjat inskolningen på sin förskola. Min förhoppning var att hon skulle gå när hon började och det gör hon verkligen nu om lite stappligt och vingligt fortfarande men ändå går hon mer än hoppar på rumpan och det är en sådan lättnad!
Det verkar som Tilda gillar att komma dit och "sätta fart på stället"! Hennes fröknar kommer verkligen att få lite att bita i för Tilda är inte stilla en sekund... *L*




En rolig effekt av teckenlägret var att Tilda faktiskt har börjat teckna...så nu innefattar ordförådet : lampa, sova, gott, blomma och katt!




Filmsnuttarna har kommit lite på efterkälken men kommer så fort jag får ordning på min dator som har havererat *suck!*

6 kommentarer:

Lotta sa...

Hej! Jag har varit här igen och kikat på din och Tildas fina sida. Vad kul att det har varit bra på lägret! Och hejja Tilda som börjat teckna! Kram Lotten

Jenny sa...

Hej,

Vad kul att det går bra på dagis. Själv är jag nervös för min lillas premiär om en några veckor..

Tittat på era film snuttar tidigare och nu igen...underbart!

Mvh Jenny

Spettan sa...

Hej!

Låter som allt är bra hos er. Skönt att höra. Somme går framåt sakta men säkert. Skulle vara underbart om han oxå kunde gå till dagisstarten i januari, men det har jag svårt att tro :( tyvärr. Ska ni vara med på babysimmet på habiliteringen? Vi ska gå på tisdagar 14.15. Hade varit kul att träffa er. Kram

HÖJDPUNKTER sa...

Hej!

Vet inte säkert på om jag vart in här förut, men såg att du hade min gamla blogg adress :-)
Lillaskrubben!

Har en ny blogg nu, kika gärna in :-)

/Sandra

Ann-Charlotte sa...

Hej! Hittade din blogg idag och säg direkt tillbaka på vår teckenvecka. Den var kanon! Nu här jag funnit dig ska jag följa Tildas dagishöst. Här hittar du oss: http://malinsmamma.blogspot.com

Hälsningar Ann-Charlotte

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Söt tjej du har!!

//Magda